Ezt a bejegyzést nem Felcsuti Balázs jegyzi, hanem clownfish, aki megpróbálkozik egy írásos posttal, ami ha nem jól jönne össze, akkor karrierjét ezzel befejezettnek is tekinti a köz érdekében. :)
November óta számos amerikai és nemzetközi multit elért a változás szele (ti. change). Nem is meglepő ez, mivel a legnagyobb reklámhadjárat bizonyította ezen stratégia hatékonyságát. Gondolták: "Ha neki sikerült, nekünk miért ne menne?" Egy kicsit elveszünk belőle itt, kicsit hozzátoldunk amott, és máris kész a vállalatunk új profilja, ami majd még több pénzt fog hozni a konyhára. A publikum meg is ismerkedhetett az utóbbi hetekben ennek a machinációnak pár alternatívájával, amit a legkülönfélébb cégek formáltak képükre
Bár az indexen is olvastunk már arról, hogy hazai pártok próbálkoztak lopni az Obama-kincseskamrából balról is, jobbról is. A pontos kronológiai sorrend szerint viszont a Változás2006-ot akár BO is elcsenhette a magyar ellenzéki párttól. A cikk politikai tartalma itt véget is ér.
A gazdasági válság napjaiban a fogyasztási cikkeket forgalmazó cégeknél nagy mértékben megnő a marketing szerepe. Az egyik első plagizáló cég, a fagyigyártó Ben & Jerry's nem volt szívbajos, úgy ahogy volt, felrakta a pekándiós termékük címkéjére a "YES, PECAN!" feliratot. A Pepsi ennél jóval több gondot fordított az új reklámkampányra. (A múltban is volt már pár ehhez hasonló, mint például a Pink-Aguilera-Beyoncé-trió gladiátorkodik az arénában, vagy Fabregas passzol a dzsungelben, Lampard Kínában leveszi mellel, majd Becks nyögi a szokásosat.) Első lépésben megváltoztatták a logójukat, hogy jobban hasonlítson Obamáéra, bár így első ránézésre nem találok sokmindent, amiből erre lehetne következtetni. Piacra dobták a kólát az új csomagolásban, és a reklámok mellett egy honlapot is indítottak, amire videókat lehet feltölteni az új elnöknek. Persze meg van még spékelve pár lózunggal is, van minden, mint a vásárban. Mutatóban ott van nekünk továbbá Will.I.Am és Eva Longoria videója is. A site itt található: http://www.refresheverything.com Hehe-kategória: Ha a reklámkampány rosszul sül el, aktivizálhatja a republikánus kólavedelőket, akik extraprofitot produkálhatnak a Coca Colanak. :D
Kedvenc magyarországi bútoráruházunk, az IKEA hiperszupergigamega minőségű farostlemez-remekműveit egy érdekes netes játékkal népszerűsíti, amiben az ovális irodát lehet berendezni a vicces kockaágyakkal, szekrényekkel, stb. Érdemes kipróbálni a http://www.embracechange09.com címen található flashjátékot, ahol kiegészítőként a Keanu Reeves és Larry Fishbourne fúziójából született Obamát is elhelyezhetjük a saját Oval Office-unkban.
És íme az amerikai jog egyik nagy haszonélvezője: a Blackberry. Obama számos helyen dicsekedett el azzal, hogy Blackberry-függő, ezzel a forgalmazónak nagyon jót tett, hiszen törvény mondja ki, hogy tudta nélkül senkivel sem lehet egy terméket reklámozni, ám ez jogszerű, hogyha csupán idéznek az illetőtől. Egyébként az új elnök rajtaveszít a megválasztásán, hiszen a Fehér Házba a Blackberryjét már nem viheti magával.
Obama megválasztása óta érdekes változások mentek végbe a nevével forgalmazott termékek körében. A kampány idején árusított olcsó pólók, sapkák, plakátok helyét átvették az arany-, ezüst- és bronzplakettek (ape impression :P ), amiket már 3000 USD-ért árulnak, de akinek arra fáj a foga, vehet magának porcelán étkészetet, pohárszettet, mandzsettagombokat, és így tovább. Bár az Obama-termékekre hatalmas a kereslet, és sokan szívesen adják ki rá a pénzt, egyeseknek ez akár visszatetsző is lehet a jelenlegi helyzetben. Csakúgy, mint a Hawaii-i luxusüdülés az utóbbi hetekben.